söndag 2 september 2012

Den nya bloggen

Detta blir det första inlägg i den ny bloggen om mina försök att forma små bonsaiträd. Meningen är att jag ska kunna följa utvecklingen av varje träd och om ett par år eller så då allt känns hopplöst kunna se att det faktiskt hänt saker. Denna blogg blir med andra ord som en sorts dagbok för min bonsaier och potensaier.

Bloggen kommer till mesta del att bestå av bilder och jag kommer uppdatera så ofta jag kan eller har något nytt att komma med. Här nedanför ser ni mina påbörjade försök till att skapa vackra bonsaiträd.

Ficus natasja, 30cm ovanför krukan.
Ficus kinky, 27cm ovanför krukan
Jacaranda mimosifolia, 19cm ovanför krukan

Cotoneaster, 8cm ovanför krukan.
Detta är de träd jag har hunnit börjat forma lite och mer info om varje enskilt träd kommer så småningom. Förutom dessa har jag även lite fröplantor på gång och ett par yamadori som jag plockade i våras, mer om detta i senare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar